Samtykkeløsning for databeskyttelsesansvarlige

Alt-i-én løsning til GDPR, CCPA, LGPD, PIPEDA og mere

Som databeskyttelsesrådgiver er det din pligt at sikre, at din virksomheds hjemmeside overholder den nyeste lovgivning. Consent Manager kan nemt hjælpe dig med dette: Bare installer det på din hjemmeside, og vi vil automatisk bede besøgende om samtykke og blokere 3. parts kode og cookies, hvis der ikke gives samtykke.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

Vi har allerede hjulpet mere end 25.000 websteder med at overholde GDPR, TDDDG og ePrivacy

Vores kunder omfatter nogle af de største hjemmesider og bedst kendte mærker i verden.

… og mange flere.

Topværktøj til top DPO’er

De 10 vigtigste grunde til, at din hjemmeside (endnu) ikke er GDPR-kompatibel

  • Vi har analyseret mere end 100.000 websteder, og vi finder altid de samme fejl, når det kommer til GDPR-overholdelse. Mere end 70 % af websteder er ikke kompatible med GDPR . Desuden er de fleste websteder, der bruger et “cookie-banner”, ikke GDPR-kompatible. Her er de 10 bedste grunde til, at vi hver dag ser, hvorfor din hjemmeside ikke er GDPR-kompatibel:

  • #10 – Ingen dataansvarlig navngivet

    Et cookiebanner er kun gyldigt, hvis den besøgende kan vide, hvem den dataansvarlige er (så at sige “ejeren” af dataene), før den besøgende giver sit samtykke. Hvis dit cookiebanner ikke eksplicit angiver din virksomhed som dataansvarlig – så er din hjemmeside ikke GDPR-kompatibel!

  • #9 – Ingen adgang til aftryk og privatlivspolitik

    Selvom samtykkeniveauet skal vises på hver side (dokument), er det vigtigt, at du IKKE viser det på siden med servicevilkår, juridiske meddelelser / juridiske meddelelser eller meddelelser om beskyttelse af personlige oplysninger. Disse sider skal være tilgængelige uden at interagere med samtykkebanneret.

  • #8 – Forkert velkomsttekst

    Vi har set dem så mange gange: enkeltlinjes cookietekster med lidt information. Hvad dit marketingteam måske drømmer om – det er bare ikke nok at være GDPR-kompatibel. Velkomstteksten skal i det mindste fortælle den besøgende a) at databehandling finder sted, b) at tredjeparter er involveret, c) til hvilke formål behandlingen finder sted, og hvilken type data der behandles.

  • #7 – Forkert overskrift

    Fordi samtykkeniveauet beder den besøgende om tilladelse til at behandle personlige data, er det vigtigt, at overskriften afspejler dette for dine besøgende. En overskrift som “Vi sætter cookies” ses så ofte, men er ikke-kompatibel. En bedre overskrift ville være “Samtykke til databehandling & cookies”.

  • #6 – Ingen fravalgsmulighed

    Ses også meget ofte: Et samtykkeniveau uden mulighed for afvisning. En besøgende skal kunne sige “Nej, jeg ønsker ikke cookies, og jeg ønsker ikke, at mine personlige data behandles” – hvis dit cookiebanner ikke tilbyder dette – så er din hjemmeside ikke kompatibel. (Ekstra: “Men en besøgende forlader måske bare webstedet i stedet for at acceptere.” Ja, men dit websted er stadig ikke-kompatibelt, da det ikke er et gyldigt valg i henhold til GDPR at forlade det!)

  • #5 – Cookiedetaljer mangler

    Dette er meget enkelt og logisk, men så ofte så forkert: Hvis jeg beder mine besøgende om deres samtykke, skal de vide, hvad de giver samtykke til. Derfor skal et cookiebanner kunne genkende, hvorfor typer cookies sættes, af hvilke udbydere og hvor længe de opbevares. Uden disse oplysninger: Ikke kompatibel.

  • #4 – Forkert knapkonfiguration

    Dette emne er kun steget i de seneste måneder med tilføjelsen af nye retningslinjer fra databeskyttelsesmyndigheder såsom CNIL eller ICO: For at være GDPR-kompatibel skal et samtykkelag have to knapper med samme design for Accepter og Afvis (kan bruge en tredje “Indstillinger”-knap eller link). Det er ikke tilladt kun at have én “Accepter” og “Tilpas” knap.

  • #3 – Leverandøroplysninger mangler

    Vi ser det selv med de dyreste GDPR-værktøjer: Når du designer dit samtykkelag, SKAL du identificere alle leverandører , der behandler persondata eller sætter cookies på din hjemmeside. Dette skal indeholde navn, adresse, lovgrundlag, formål med mere. Hvis dit cookiebanner ikke indeholder disse oplysninger, er du ikke kompatibel!

  • #2 – Intet samtykkelag

    Selvom GDPR nu er mere end 3 år gammel, er der stadig mange hjemmesider, der stadig ikke har et samtykkelag til at informere deres besøgende og bede om samtykke til sporing, markedsføring og andre ting, der kræver samtykke. Vores seneste undersøgelse viste, at mere end 40 % af europæiske websteder stadig ikke har noget samtykkeniveau eller stadig bruger et meget gammelt enkelt-linje “Vi sætter cookies”-felt, som ikke er kompatibelt.

  • #1 – Sporing uden/før samtykke

    Dette er absolut og langt hovedårsagen til, at de fleste websteder ikke er GDPR-kompatible: de sætter cookies eller behandler personlige data uden samtykke. Dette er ufatteligt, især da det er så nemt at få øje på med værktøjer som vores crawler og så let at forhindre med værktøjer som automatisk blokering.

Anbefalet af advokater og databeskyttelsesansvarlige

consentmanager arbejder selvfølgelig også med…