Googles seneste opdatering til at fjerne tredjepartscookies i sin Chrome-browser er nu blevet forlænget til 2025. Det er tredje gang, at Google har forsinket fjernelse af tredjepartscookies.
Er du ikke sikker på afskaffelsen af tredjepartscookies? Så anbefaler vi, at du klikker på følgende link for at lære mere om årsagerne og hvad det betyder for brugere, marketingfolk og annoncører: https://www. consentmanager .de/wissen/abschaffen-third-party-cookies
Du kan også se vores webinar (på engelsk) om tredjepartscookies på følgende link: https://www. consentmanager .de/wissen/webinar-abschaffen-third-party-cookies
Denne forsinkelse, som blev annonceret tirsdag , er i høj grad resultatet af en kompleks feedback-kæde, der involverer forskellige interessenter, herunder den britiske konkurrence- og markedsmyndighed (CMA), UK Information Commissioner’s Office (ICO), brancherepræsentanter og udviklere. Forlængelsen giver også CMA tid til nøje at overveje resultaterne af industritests, som forventes at være tilgængelige i slutningen af juni.
For marketingfolk og annoncører kan denne længere tidslinje dog medføre en vis usikkerhed . Tilpasning til den forsinkede udfasning af tredjepartscookies betyder at finde og implementere alternative dataindsamlingsstrategier, der respekterer brugernes privatliv. Ved at skifte til mere robuste metoder, der ikke er afhængige af tredjepartscookies, såsom kontekstmålretning, førstepartssporing eller førstepartsannoncevisning, kan marketingfolk eller annoncører opnå en konkurrencefordel og bedre overholde nye databeskyttelsesforskrifter.
Eksisterende consentmanager brugere kan justere deres CMP-indstillinger og forberede sig på udfasning ved at følge disse instruktioner: https://www. consentmanager .de/wissen/third-party-cookies-und-cmp-consent-scope/
Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til at tilpasse din CMP til følgende ændringer, skal du blot kontakte vores supportteam.