Ny

Iscenesættelsesfunktion: Test først, og gå derefter live


Overholdelse af databeskyttelsesforskrifter og samtidig tilbyde en problemfri online brugeroplevelse er afgørende. Det er her , iscenesættelsesfunktionen kommer ind – et kraftfuldt værktøj i dit consentmanager- dashboard, der giver dig mulighed for at forfine, teste og perfektionere dine samtykkemekanismer, før du går live til dit publikum.

Med samtykkeadministratoren har du altid dette værktøj lige ved hånden. Lær, hvordan du kan bruge det til at maksimere dine samtykkeprocenter og skabe en problemfri brugeroplevelse for din organisation.

Hvad er consentmanagers iscenesættelsesfunktion?

Consentmanager- indstillingsfunktionen fungerer som et virtuelt laboratorium, hvor du som marketingmedarbejder eller udgiver omhyggeligt kan udarbejde, teste og validere ændringer af dine samtykkeindstillinger og cookie-bannere, før de går live.

Consentmanagers iscenesættelsesfunktion giver dig mulighed for at foretage og evaluere ændringer uden at påvirke live-miljøet. Dette sikrer, at hver tilpasning er grundigt testet, hvilket minimerer risikoen for fejl og potentielle overtrædelser af overholdelse.

Denne egenskab forenkler ikke kun tilpasningen til ændrede regler om beskyttelse af privatlivets fred, men hjælper også din organisation med at skabe problemfri, brugercentrerede oplevelser, der giver genlyd hos dit publikum, uanset om du forfiner samtykkeprocesser eller udfører A/B-eksperimenter.

Sådan bruger du iscenesættelsesfunktionen + eksempler

1. Test nye funktioner

Når du introducerer nye funktioner eller funktionalitet til din CMP, kan du teste dem grundigt med et udvalg af brugere, før du ruller dem ud til hele publikum. Dette giver dig mulighed for at spotte og rette potentielle problemer eller fejl, før de påvirker hele dit publikum.

Eksempel: Mange webstedsoperatører ændrer deres “Preference Center”-funktion over tid. Her kan brugere normalt vælge de typer cookies, de vil acceptere. Test denne funktion i iscenesættelsesområdet med et udvalg af brugere for at få feedback om funktionalitet, brugervenlighed og anvendelse. Dit publikum foretrækker muligvis et andet niveau af gennemsigtighed, hvilket igen påvirker, hvor detaljeret og detaljeret dit præferencecenter er.

2. Skift samtykkeflow

Staging giver dig mulighed for at teste og ændre, hvordan samtykke indsamles, præsenteres og administreres på din hjemmeside. Du kan forfine samtykkeprocessen og sikre, at den opfylder dine specifikke juridiske behov og brugerforventninger. Derudover kan du gennemgå alle samtykkemekanismer med dine juridiske og overholdelsesteams for at sikre, at de overholder gældende databeskyttelseslove og interne politikker.

Eksempel: Ændre samtykkeprocessen ved at tilføje et ekstra trin, der forklarer formålet med hver type cookie, eller hvorfor du indsamler visse personlige data. Du kan teste denne nye proces i stadie for at se, hvordan brugerne reagerer på de yderligere oplysninger, og om der er behov for justeringer. Graden af ​​gennemsigtighed omkring privatlivets fred kan variere fra branche til branche.

3. Test lokaliseringer og oversættelser

Især hvis du har et internationalt publikum, kan du bruge iscenesættelsesfunktionen til at gennemgå nye oversættelser og lokaliserede versioner af din CMP. Dette vil sikre, at meddelelserne er nøjagtige og kulturelt passende for regionen.

Eksempel: Du lancerer din CMP på et nyt marked med et andet sprog. Test de oversatte bannere, og sørg for, at de formidler samme information som de originale bannere.

🔥Tip: Du kan vælge mellem mere end 30 sprog i samtykkeadministratoren , men du har selvfølgelig altid mulighed for selv at tilpasse teksten. Derfor anbefaler vi, at du bruger vores iscenesættelsesfunktion, før du går live! Du ønsker ikke, at noget skal gå tabt i oversættelsen.

4. Spontane og presserende ændringer i databeskyttelseslovgivningen

Når nye love eller regler for beskyttelse af personlige oplysninger introduceres, kan iscenesættelse hjælpe dig med at teste ændringer af din CMP for at sikre, at du forbliver kompatibel. Du kan derefter kontrollere, at de opdaterede mekanismer opfylder kravene i de nye regler.

Eksempel: Tilpasning af din CMP til kravene i en nyligt indført databeskyttelseslovgivning såsom GDPR, CCPA eller TCF. Kontroller opdaterede samtykkemekanismer og datahåndteringsprocesser på iscenesættelsesstadiet for at sikre, at kravene er opfyldt, før de går live.

5. Nulstil om nødvendigt

Hvis en ændring af din live CMP forårsager uventede problemer, giver en trinvis version dig mulighed for hurtigt at vende tilbage til den tidligere version, mens du identificerer og løser problemet.

For eksempel, efter at en ny version af din CMP er implementeret i live-miljøet, og brugere rapporterer problemer med at få samtykke, kan du hurtigt vende tilbage til den tidligere version i iscenesættelsestilstand, mens du undersøger problemet.

Sådan aktiverer du iscenesættelsesfunktionen

For at aktivere iscenesættelsesfunktionen i dit consentmanager-dashboard skal du blot følge nedenstående trin. Alle Basic (gratis) planbrugere skal opgradere til en betalt plan for at aktivere tilføjelserne. Du kan finde en oversigt over vores gratis og betalte planer her .

For brugere af grundlæggende abonnement:

Trin 1: Fra dit dashboard skal du klikke på “Opgrader nu!” i øverste højre hjørne af din side.

Trin 2: Klik på knappen “Opgrader nu” for din ønskede pakke.

Trin 3: Vælg iscenesættelsesfunktionen under sektionen Pakke og tilføjelser.

For brugere med et betalt abonnement:

Sørg for, at iscenesættelse er aktiveret på dit dashboard. For at gøre dette skal du følge vores trin-for-trin guide her .

Eller bare gå til dit dashboard> Andet> Staging, og klik på knappen “Aktiver”.

Iscenesættelsesfunktionen er et nyttigt værktøj for virksomheder i alle størrelser. Udnyt muligheden for at teste, inden du går live, og forbered dig på en fremtid, hvor samtykkestyring er et strategisk aktiv, ikke kun et krav.


flere kommentarer

Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Ny

Hollandsk DSB: Vejledning til cookie-bannere og øget tilsyn

Den hollandske databeskyttelsesmyndighed (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) har udgivet en ny vejledning , der beskriver bedste praksis for at designe cookie-bannere, og hvad man skal undgå for at undgå mulige bøder. Som annonceret i februar 2024 vil Datatilsynet implementere flere kontroller for at sikre, at hjemmesider lovligt indhenter samtykke til sporing af cookies og anden sporingssoftware. […]
American Privacy Rights Act 2024 Newsletter Header
Ret

Ny milepæl inden for databeskyttelse: American Privacy Rights Act 2024

I USA er love om beskyttelse af personlige oplysninger i øjeblikket implementeret på føderalt niveau, hvor 19 stater har sådanne love i kraft. Den foreslåede American Privacy Rights Act (APRA) , indført af House Committee on Energy and Commerce den 7. april 2024, kunne dog snart etablere landsdækkende privatlivs- og sikkerhedsstandarder. APRA, som stadig er […]