Ny

Nyhedsbrev 2020/11


rapporter

På grund af den store efterspørgsel har vi i denne måned fokuseret på at forbedre rapporterne. Udover en mere komfortabel indlæsningsvisning har vi udvidet omfanget af rapportering igen og registrerer nu også besøg, ignorerede samtykkelag, aktive spring og meget mere. Dette giver dig et endnu mere omfattende billede af, hvordan dine besøgende interagerer med samtykkelaget.

Google Analytics og eTracker

Vi har også forenklet installation og håndtering for brugere af analyseværktøjerne fra Google og eTracker. Med den seneste opdatering understøtter ConsentManager nu Google Consent Mode og samtykkesignalet fra eTracker. Værktøjerne kan således bruges på en sådan måde, at der foretages en optælling, men der ikke sættes cookies, hvis der ikke er givet samtykke.

Ændringer til IAB TCF-politikken

Som annonceret i sidste nyhedsbrev har IAB justeret retningslinjerne for deltagelse i IAB TCF. Bemærk venligst følgende ændringer:

  • Temaindstillingerne viser nu en farvekontrastværdi, når du indstiller farven for knapperne accept/afvis/indstillinger/gem. IAB’en kræver, at farvekontrasten er mindst 5:1 (forgrund vs. baggrund). Med den aktuelle opdatering er denne kontrastværdi obligatorisk. Temaer, der bruger en lavere kontrastværdi, mister IAB-overensstemmelsesindstillingen. Gennemgå venligst dine designs .
  • Med den aktuelle opdatering har vi deaktiveret muligheden for at ændre velkomstteksten på første niveau, hvis IAB TCF er aktiveret i en CMP. Kunder, der ønsker at ændre teksten, skal have yderligere godkendelse fra samtykkeansvarlig. Eksisterende tekster påvirkes ikke.

Flere nye funktioner og ændringer

  • Forbedringer af AMP-websider
  • Mulighed for at gøre logoet klikbart
  • Nyt samtykkeområde for underdomæner
  • Forbedringer af automatisk blokering
  • … og meget mere.

flere kommentarer

EDPB opinion on pay or consent model
Ny, Ret

EDPB ‘s nylige beslutning om “Samtykke eller betal”-modeller til onlineplatforme

Tilsynsmyndighederne i Holland, Norge og Tyskland (Hamburg) har bedt European Data Protection Board ( EDPB ) om en udtalelse om, hvorvidt store onlineplatforme kan bruge “samtykke eller betale”-modeller til adfærdsbaseret annoncering baseret på et gyldigt og frivilligt grundlag. brugerens samtykke. Baggrunden var Metas introduktion af en abonnementsmodel i oktober 2023, hvor brugerne har mulighed for […]
New regulations US 2024
Ret

Nye amerikanske privatlivslove træder i kraft i 2024: Opdater dine USA-specifikke privatlivsindstillinger

I USA træder nye databeskyttelseslove i kraft i anden halvdel af 2024 – i Florida, Texas, Oregon og Montana . Virksomheder, der opererer i disse stater eller har kunder i disse stater, skal gennemgå deres databeskyttelsespraksis for at sikre overholdelse af de nye databeskyttelseslove. For at gøre denne proces nemmere for dig, vil vi i […]