Ny

Nyhedsbrev 01/2024


Velkommen 2024!

De første dage af 2024 er allerede gået. Vi håber, at I alle startede det nye år sundt og glad. Der venter dig et år med mange ændringer og innovationer i databeskyttelseslandskabet. I 2024 vil consentmanager igen tage højde for alle disse ændringer med stor entusiasme og løbende udvikle consentmanager -platformen. Glæd dig til et spændende år med os i 2024. Den første nye funktion i vores CMP venter allerede på dig.


Ny funktion: Privacy Policy Generator

Med vores nuværende opdatering er en ny funktion tilgængelig for dig i vores CMP: generatoren af ​​databeskyttelseserklæringer. Generatoren giver dig mulighed for nemt at oprette og administrere din privatlivspolitik. Det omfatter forud udarbejdede tekstskabeloner og inkluderer blandt andet udbyderoplysninger i databeskyttelsesteksterne. Tekstskabelonerne opfylder også kravene i international lovgivning. Overbevis dig selv om fordelene.

Er du bruger af Agency eller Enterprise -pakken? Så finder du den nye funktion direkte i din CMP i den nye grænseflade under Menu> CMP’er> Fortrolighedspolitik

Alle andre brugere kan fleksibelt tilføje databeskyttelseserklæringsgeneratoren som en tilføjelse under menuen> konto> Tilføjelser:


Googles EU-brugersamtykkepolitik: Hvad virksomheder skal vide nu

I en ny artikel ser vi på Googles “EU User Consent Policy” og hvad det betyder for overholdelse af General Data Protection Regulation (GDPR) og ePrivacy-direktivet i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og Storbritannien (UK). . Vi forklarer især, hvorfor Google Ads-brugere skal overholde retningslinjerne, og giver dig en tjekliste, der hjælper dig med at vælge et kompatibelt CMP-værktøj, så du altid er på den sikre side. Læs videre for at finde ud af mere: https://www. consentmanager .de/wissen/google-eu-user-consent-policy/


Google Consent Mode v2 2024 til Google Ads-brugere

Vores seneste artikel ser på Google Consent Mode v2, som er specifikt rettet mod brugere af Google Ads (tidligere Adwords), samt lanceringen af ​​den nye Consent Mode v2 i slutningen af ​​2023 og de tilhørende deadlines for annoncører, der målretter mod europæiske slutbrugere Det økonomiske område og Det Forenede Kongerige. Deadline for implementering af marts 2024 nærmer sig, og i denne artikel forklarer vi den lovgivningsmæssige kontekst bag dette hastende behov, herunder Digital Markets Act, som udpeger store aktører som Google som “gatekeepere”. Læs vores artikel nu, og vær proaktiv med hensyn til denne ændring med consentmanager for at sikre en problemfri overgang til Google Consent Mode v2 for websteder og apps. Til blogartiklen: https://www. consentmanager .de/wissen/google-consent-mode-v2-fuer-google-ads/


Opdateringer om databeskyttelseslove rundt om i verden, du måske er gået glip af i 2023

Når vi begynder det nye år, tilbyder vi dig en genopfriskning af internationale lovændringer, du måske er gået glip af i løbet af det seneste år. Hvis din virksomhed opererer globalt eller endda i lande som USA eller lande som Sydkorea eller Saudi-Arabien, bør du holde dig ajour med de seneste databeskyttelsesopdateringer og sikre, at dit websted eller din applikation er kompatibel.

Utah Consumer Privacy Act (UCPA) træder i kraft i december 2023

Utah Consumer Privacy Act (UCPA) blev vedtaget i 2022, men trådte først i kraft i december 2023. I lighed med andre love om beskyttelse af personlige oplysninger i USA, etablerer den vigtige love for at beskytte beboernes personlige oplysninger. Nøglepunkter: UCPA giver forbrugere visse rettigheder vedrørende deres personlige oplysninger. Disse rettigheder omfatter adgang til og sletning af personlige data, indsigelse mod visse dataindsamlings- og brugspraksis og modtagelse af en kopi af dine data i et brugbart format.

Oregon Consumer Privacy Act træder i kraft den 1. juli 2024

Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA), der blev underskrevet i juli 2023, træder i kraft den 1. juli 2024. Nogle nøglepunkter: OCDPA giver forbrugere ret til at få adgang til, rette, slette og få en kopi af deres personlige oplysninger. Derudover skal fravalgsmekanismer være forbrugervenlige og bruge et præferencesignal senest den 1. januar 2026. Databehandlere skal også træffe foranstaltninger for at sikre, at “afidentificerede” (anonyme) data ikke kan knyttes til enkeltpersoner.

Opdatering om Sydkoreas ændrede PIPA i september 2023

Sydkoreas kommission for beskyttelse af personlige oplysninger (PIPC) har annonceret vedtagelsen af ​​ændringer til loven om beskyttelse af personlige oplysninger (PIPA) i september 2023. Ændringerne omfatter udvidede krav, som virksomheder skal opfylde ved overførsel af personoplysninger til udlandet, samt PIPC’s bemyndigelse til at sætte oversøiske overførsler på pause, hvis det skønner det nødvendigt i visse situationer. En anden vigtig ændring er den forbedrede beskyttelse af børns personlige data. Den dataansvarlige skal sørge for en procedure for at verificere den juridiske værge eller repræsentant for et barn under 14 år. Denne repræsentant bør kunne give samtykke til eller gøre indsigelse mod behandlingen af ​​deres personoplysninger på vegne af barnet.

Saudi-Arabiens PDPL trådte i kraft i september 2023

Den saudiarabiske lov om beskyttelse af personoplysninger (PDPL) trådte i kraft den 14. september 2023. Denne databeskyttelseslov fremhæver også vigtigheden af ​​klart samtykke fra registrerede, især når man behandler følsomme data eller til direkte markedsføringsformål. PDPL kræver også, at organisationer udfører en konsekvensanalyse af databeskyttelse i visse situationer, f.eks. Når du bruger nye teknologier. Et vigtigt krav for nogle organisationer og industrier, der er omfattet af PDPL, er anvendelsen af ​​mere restriktive foranstaltninger, når man behandler sundheds- og kreditdata.


Flere tweaks og justeringer i januar

I januar blev der blandt andet foretaget følgende justeringer og rettet fejl:
Der blev foretaget forskellige optimeringer, især inden for brugeroplevelse. Dette omfatter blandt andet forbedringer af udbyderlisten, cookie- og faktureringslisten samt til brugere og brugergrupper. Derudover blev sorteringen af ​​forskellige tabeller og upload/download af oversættelsestekster muliggjort.
Yderligere innovationer og optimeringer kan findes i den komplette udgivelseslog:

frigive log

  • Nyt: Integration af Generator for privatlivspolitik
  • Tilføj standard formålsbeskrivelse
  • Formål side UX forbedringer
  • Leverandørliste UX-forbedringer
  • Cookieliste UX-forbedring
  • Konto UX-forbedringer
  • Fakturaer viser UX-forbedringer
  • Brugere / Brugergrupper UX-forbedringer
  • Sikkerhed UX forbedringer
  • CMP Modal UX-forbedringer
  • Design Modal UX-forbedringer
  • Optimeringsrapport UX-forbedringer
  • Tillad sortering af tabeller
  • Tilføj gruppefilter til Designmodal
  • Dropdown-søgning i basiselement
  • Sideinddeling er ikke opdateret ved sletning
  • Tillad download/upload, hvis oversættelsestekster
  • Ret risikotjek uden formålsbeskrivelse
  • Udgivelsesrettigheder mangler i nyt design
  • Integrationsvejledning UX-forbedringer

flere kommentarer

Generel

Nyhedsbrev 09/2024

Nye funktioner: Data Subject Rights (DSR) værktøj GDPR foreskriver, at de berørte (såsom besøgende på webstedet, kunder eller andre personer, hvis data behandles) nyder visse rettigheder. Dette omfatter især, at de kan stille spørgsmålstegn ved deres rettigheder og modtage information om de data, der behandles. Rettighederne omfatter blandt andet: Vores nye DSR-værktøj giver dig nu […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Ny

consentmanager opnår guldstatus som Google CMP-partner

consentmanager er blevet certificeret som Gold Tier CMP Partner i Google Consent Management Platform (CMP) Partner Program. Vi fik denne status baseret på følgende kriterier: Den seneste udvikling i Google CMP-partnerprogrammet giver betydelige fordele for vores kunder. Nu kan du integrere dit samtykkebanner med Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager direkte fra Google […]