Ny

Nyhedsbrev: Google Consent Mode v2 vil være obligatorisk fra marts 2024


Google har en meddelelse til dig om en større opdatering af det digitale reklamelandskab: Google Consent Mode v2 er her .

Denne nye opdatering bringer vigtige ændringer, som annoncører og udgivere skal være opmærksomme på. Det vigtigste at starte med: Brugen af Google Consent Mode v2 vil være obligatorisk for alle websteder, der bruger Google-tjenester.

Deadline for implementering af Google Consent Mode v2 er marts 2024 . Så sørg for at have tjekket, om du skal opfylde kravene. Vi hjælper dig med forandringen.

Consent Mode – hvad er det?

Google Consent Mode v2 er en mekanisme, der fungerer sammen med dit websteds samtykkebanner og justerer adfærden af ​​dine Google-tags eller scripts afhængigt af, om slutbrugeren accepterer eller afviser dit samtykkebanner. Den nye Google Consent Mode v2 kan give dig forbedrede konverteringsdata selv under begrænsede databeskyttelsesforhold.
Tidligere var Googles samtykketilstand valgfri og blev brugt til at aktivere konverteringsmodellering i Google AdWords. Det var også valgfrit at bruge en Google-certificeret platform til administration af samtykke.

Nu ændrer tingene sig: Google Consent Mode v2 er obligatorisk for overhovedet at spore noget. Og det er nu også obligatorisk at bruge en Google-certificeret platform til administration af samtykke til at administrere samtykke.

Den gode nyhed: consentmanager er allerede en Google-certificeret CMP og understøtter allerede Consent Mode v2 . Hvis du integrerer Google-tjenester på dit websted eller din app, skal du bare sørge for, at Google Consent Mode er aktiveret i dit consentmanager -dashboard! Du kan finde en video med instruktioner til aktivering på vores hjemmeside: https://www. consentmanager

Bruger du ikke consentmanager endnu?

Hvis du ikke allerede har en Google-certificeret CMP i brug, er det på høje tid, du skifter. Lad vores ekspert rådgive dig og aftal tid: https://www. consentmanager

Glem ikke fristen for implementering: marts 2024

Annoncører og udgivere har indtil marts 2024 til at sikre, at de har implementeret alle Googles krav til den nye samtykketilstand. Dette giver dig tid nok til at tilpasse dine strategier og få mest muligt ud af de nye funktioner.

Tag handling nu! Besøg vores dedikerede Google Consent Mode v2-side for at lære alt, hvad du behøver at vide om denne opdatering. Gå ikke glip af denne mulighed for at sikre, at dine annonceringskampagner er kompatible og tilbyder forbedret ydeevne og privatliv.

Klik her for at lære mere om Google Consent Mode v2: https://www. consentmanager .de/google-consent-mode-v2/

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til overgangen, bedes du kontakte vores supportteam ( support@ consentmanager .net ). Vi hjælper dig gerne med at sikre en problemfri og vellykket overgang til Google Consent Mode v2.


flere kommentarer

Neues Mobile SDK v3
Generel, Ny

Nyhedsbrev 10/2024

Ny mobil SDK v3 Nyt i denne måned er vores Mobile SDK version 3.0. Vi har fuldstændig redesignet, accelereret og forbedret SDK’et til mobilapps for dig. For udviklere har vi også omskrevet dokumentationen fra bunden og tilføjet demo-apps for at gøre det nemmere at komme i gang. Den nye SDK er tilgængelig for alle gængse […]
Frau mit Bleistift, die eine Cookie-Banner-Checkliste durchstreicht.
Generel

2024 Guide til et GDPR-kompatibelt cookiebanner

Siden GDPR trådte i kraft i 2018, er cookie-bannere blevet en integreret del af den digitale brugeroplevelse. I dag støder brugere på disse pop-ups næsten overalt, det være sig på websteder , i apps eller endda på smart-tv’er . Derfor bliver overholdelse af GDPR på online platforme overvåget mere og tættere. De pålagte bøder stiger […]