Ny

Avanceret samtykkestyring: Dette er de funktioner, du bør kende til


cookie bannere

De enkleste samtykkemekanismer kan være tilstrækkelige for små virksomheder eller freelancere. Dette varierer afhængigt af størrelsen på din virksomhed eller de regler, du skal overholde. Dit værktøj skal være i stand til at oprette et cookie-banner og udføre grundlæggende funktioner som: B. den automatiske blokering af cookies og indhentning af samtykke, som GDPR kræver fra alle websteder, der bruger ikke-essentielle cookies. Disse er de grundlæggende funktioner, som cookie-samtykkeværktøjer skal give.

De avancerede funktioner hjælper dig dog ikke kun med at overholde forskellige internationale lovbestemmelser verden over (hvis nødvendigt). De hjælper dig også med at indsamle specifikke oplysninger om dine kunder for bedre at forstå deres adfærd og præferencer og teste forskellige onlineoplevelser, du kan tilbyde dine kunder.

Lad os se på de 4 avancerede funktioner, som et værktøj som consentmanager tilbyder, og hvorfor de er vigtige for din virksomhed. Du kan bruge disse funktioner som udgangspunkt for at vælge det bedste samtykkeværktøj til din virksomhed.

4 Avancerede funktioner i en samtykkestyringsplatform

Regelmæssig scanning for cookies

De fleste værktøjer gennemgår dit websted, når du konfigurerer det første gang. Crawleren scanner et websted og identificerer de forskellige cookies, der bliver brugt. Dette giver dig som virksomhed mulighed for at forstå præcis, hvilke typer cookies der bruges på din hjemmeside. Dette giver dig til gengæld mulighed for præcist at præsentere disse oplysninger til dine webstedsbesøgende eller brugere, og derved implementere det vigtige GDPR-krav om informeret samtykke. Ud over compliance fremmer dette også gennemsigtighed og brugertillid.

Men vidste du også, at det er vigtigt at crawle din hjemmeside regelmæssigt? For at hjælpe vores brugere med at overholde stadigt skiftende privatlivsbestemmelser klassificerer vores gratis indbyggede cookie-robot eller “edderkop” automatisk de cookies, der findes på din hjemmeside i vores database med over 3 millioner cookies. consentmanager system klassificerer også de udbydere, som elementerne på din hjemmeside hører til i vores database med over 2500 udbydere. Den gratis plan giver dig en crawl om ugen, mens den lavest betalte plan i øjeblikket tilbyder 3 crawl om dagen.

Det særlige ved denne crawler er, at den også kan få adgang til login-områder og begrænsede adgangsområder , såsom testsider, logins, checkout-sider osv. På denne måde er overholdelse altid garanteret, selvom du glemmer en side, der skal offentliggøres eller fjernes. restriktioner.

Bonus: Er du nysgerrig efter, hvad du skal gøre, hvis en crawler rapporterer problemer? Læs vores trin-for-trin instruktioner her

Iscenesættelsesfunktion: Et testfelt

Staging-funktionen i consentmanager er som et kontrolleret testfelt. Det giver dig mulighed for at simulere og evaluere virkningen af ​​ændringer på dit cookie-banner, før du ruller dem ud til live-miljøet. Denne funktion sikrer, at ændringer af dit banner ikke påvirker brugeroplevelsen eller overholdelse af lovgivningen negativt. Et værdifuldt værktøj, hvis du leder efter en balance mellem compliance og problemfri brugerinteraktion!

For at demonstrere, hvordan dette normalt fungerer i consentmanager , er her et trin-for-trin eksempel:

  1. Opret din CMP og aktiver iscenesættelse.
  2. Integrer iscenesættelseskoden i dit teststed og livekoden i dit offentlige websted.
  3. Foretag de ændringer, du ønsker, f.eks. B. Tilføjelse af nye forhandlere, ændring af det juridiske formål eller cookiebannerindstillinger osv.
  4. Klik på Udgiv, og ændringerne vil blive kopieret fra iscenesættelsesversionen til live CMP.
  5. Til sidst skal du klikke på Foretag ændringer live. Dette vil aktivere ændringerne i live-miljøet, så de umiddelbart er synlige på din hjemmeside, uden at du skal vente (uden at trykke, ventetiden er normalt 20-30 minutter).

Avanceret målretningsfunktion

Målretningsfunktionen giver en personlig tilgang til meddelelser om samtykke. Ved at analysere brugeradfærd og præferencer tilpasser denne funktion samtykkemeddelelserne/cookiebannerne til brugerens præferencer. Resultatet: Sandsynligheden for positivt samtykke øges, og brugeroplevelsen forbedres. For virksomhederne betyder det mere effektiv brug af data og bedre overholdelse af samtykkeerklæringer.

Sådan arbejder consentmanager med målretning:

Hvis du har mere end ét cookie-bannerdesign, og det er sat op med målretning, vil consentmanager gennemgå disse designs og kontrollere, hvilket der fungerer bedst for hver besøgende på dit websted, afhængigt af en række prioriterede faktorer, såsom placering, brugt enhed, sprog og mere. For eksempel, hvis din målretning for cookiebanner “A” ikke er passende for den aktuelle besøgende, vil temaet “A” ikke blive brugt, og de andre temaer, du har oprettet, vil blive gennemgået. Dette afhænger selvfølgelig af de indstillinger du vælger! Fallback-designet er især vigtigt, når målretningen ikke matcher den aktuelle besøgende på dit websted, hvilket resulterer i, at CMP’en viser reservedesignet til den besøgende.

Inden for målretningsmulighederne kan consentmanager brugere vælge mellem en række muligheder, herunder land, sprog, enhedstype, operativsystem, browser, leveringstype, domæner, regler, ATT-målretning og sidst men ikke mindst reservedesignet. En visuel repræsentation af målretningsmulighederne i consentmanager dashboardet kan findes nedenfor:

Eksempel: Målret et tema for kun at bruge dette tema til en bestemt gruppe af besøgende. Vis for eksempel kun tema A for mobilbrugere, tema B kun for desktopbrugere og tema C kun for tabletbrugere.

For flere tips og vigtige oplysninger om målretning, tjek vores guide her:
https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-targetings

Funktion til aldersbekræftelse

Aldersbekræftelsesfunktionen er særlig vigtig for produkter og tjenester, der skal overholde aldersspecifikke regler. Det sikrer overholdelse ved at verificere en brugers alder, før dataindsamlingen fortsættes. Denne funktion giver din organisation mulighed for at mindske juridiske risici og demonstrere sin forpligtelse til ansvarlig databrug. Dette beskytter ikke kun brugerne, men bevarer også din virksomheds integritet og troværdighed.

Visse love, såsom det hollandske forbud mod ikke-målrettet annoncering for onlinespil for at forhindre ludomani blandt mindreårige, kræver aldersbekræftelse for websteder, der tilbyder denne tjeneste.

Konklusion

Disse funktioner kan tjene som et solidt grundlag for at vælge det ideelle samtykkestyringsværktøj til dine unikke forretningsbehov. De giver dig mulighed for at teste og tilpasse onlineoplevelser for at forbedre dine forretningsstrategier.

Hvis din virksomhed kunne drage fordel af nogen af ​​disse avancerede funktioner, så kontakt en af ​​vores eksperter i dag eller prøv blot selv vores gratis cookie-banner. Start her!


flere kommentarer

Generel

Nyhedsbrev 09/2024

Nye funktioner: Data Subject Rights (DSR) værktøj GDPR foreskriver, at de berørte (såsom besøgende på webstedet, kunder eller andre personer, hvis data behandles) nyder visse rettigheder. Dette omfatter især, at de kan stille spørgsmålstegn ved deres rettigheder og modtage information om de data, der behandles. Rettighederne omfatter blandt andet: Vores nye DSR-værktøj giver dig nu […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Ny

consentmanager opnår guldstatus som Google CMP-partner

consentmanager er blevet certificeret som Gold Tier CMP Partner i Google Consent Management Platform (CMP) Partner Program. Vi fik denne status baseret på følgende kriterier: Den seneste udvikling i Google CMP-partnerprogrammet giver betydelige fordele for vores kunder. Nu kan du integrere dit samtykkebanner med Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager direkte fra Google […]