USA’s privatliv

IAB GPP: Implementer amerikanske databeskyttelseslove på en juridisk kompatibel måde

Gør dit websted eller din app i overensstemmelse med de juridiske krav til de nye amerikanske databeskyttelseslove.

  • Let at integrere
  • Understøtter blandt andet CCPA/CPRA (Californien), VCDPA (Virginia), CPA (Colorado), UCPA (Utah), CAPDP (Connecticut), US National Privacy,
  • Officiel support af den nye IAB GPP- Standard
  • Herunder “Sælg ikke”, GPC og andre funktioner
  • Opt In eller Opt Out
  • Tilpasset design
  • Cookie-crawler allerede integreret
  • Omfattende rapportering
CMP Consent Management

Vi har allerede hjulpet mere end 25.000 websteder med at overholde GDPR, TTDSG og ePrivacy

Vores kunder omfatter nogle af de største hjemmesider og bedst kendte mærker i verden.

… og mange flere.

Hvordan gør jeg min hjemmeside eller app i overensstemmelse med den nye amerikanske privatlivslovgivning?

Hvis din virksomhed falder ind under en af de mange privatlivslove (se afsnittet om love), skal du overholde disse love. I de fleste stater betyder dette:

  • Websitebesøgende/appbrugere skal informeres om type, formål og indhold af databehandlingen
  • Besøgende på webstedet/appbrugere skal have ret til at gøre indsigelse mod databehandling (opt-out)
  • I visse tilfælde skal der indhentes samtykke før databehandling (opt-in)
  • Der gælder forskellige grundregler for, hvordan data må behandles, såsom princippet om dataminimering, sikkerhed, gennemsigtighed eller håndtering af følsomme data

Konkret betyder det i de fleste tilfælde: Der skal installeres en fravalgsløsning på hjemmesiden eller appen for at give brugerne de nødvendige oplysninger og muliggøre fravalget.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

BEHOV FOR OS OVERHOLDELSE AF PRIVATLIV

… men jeg behandler ingen data overhovedet!?

Et svar, vi hører meget fra amerikanske kunder, er, at de faktisk ikke behandler nogen data, og derfor gælder databeskyttelseslovgivningen ikke for dem.

  • Det er vigtigt at bemærke her, at hjemmeside- og app-operatører er ansvarlige for de data, der behandles på deres hjemmeside eller i deres app . Derfor gælder databeskyttelseslovene især for virksomheder, hvis de opfylder en af følgende betingelser:

  • 1. Hvis data behandles til vores egne formål , for eksempel via sporingsværktøjer som Google Analytics, Matomo, Hotjar eller lignende

  • 2. Deling af data med tredjeparter er også et behandlingstrin. Data deles for eksempel ved at integrere et tredjepartsplugin i hjemmesiden eller appen. Det gælder YouTube-videoer, Facebook-plugins, Google Maps, chatprogrammer eller betalingsudbydere som PayPal

  • 3. Når der er integreret annoncering i webstedet eller appen, overføres data automatisk til annoncøren . Overførslen forstås som et trin i databehandlingen.

  • Mens stater er lidt forskellige med hensyn til, hvornår samtykke til databehandling skal gives, kræver stort set alle databeskyttelseslove fravalg. I tilfælde af CCPA/CPRA skal dette implementeres eksplicit ved hjælp af et link, der siger “Sælg eller del ikke mine personlige oplysninger”.

Bliv kompatibel i 5 trin

Med consentmanager kan du nemt blive kompatibel med forskellige amerikanske databeskyttelseslove:

  • 1. Tilmeld dig nu gratis , og aktiver din consentmanager konto
  • 2. Integrer consentmanager -koden på dit websted ved at kopiere og indsætte
  • 3. Tilpas fravalgsdesignet til dine ønsker
  • 4. Opret og integrer linket “Sælg eller del ikke mine personlige oplysninger”.
  • 5. Forbliv kompatibel takket være automatiske opdateringer

Anbefalet af advokater og databeskyttelsesansvarlige

Den nye Standard IAB GPP

Gør hjemmesiden sikker med nye standarder: IAB GPP

For på en transparent måde at signalere til- eller fravalg på hjemmesiden eller appen til alle integrerede værktøjer, plugins og reklameudbydere, blev den såkaldte IAB GPP- Standard udviklet af IAB.

  • GPP står for Global Privacy Platform og definerer forskellige metoder og grænseflader såsom en CMP (Consent Management Provider, også kendt som “Cookie Banner” eller “Privacy Notice”), der registrerer og kommunikerer samtykke/opt-in eller afvisning/opt-out kan . Standard er i høj grad baseret på IAB TCF- Standard , som er blevet brugt med succes i Europa i årevis og er blevet et must for udgivere og annoncører.
  • consentmanager teamet spillede en nøglerolle i udviklingen af ​​GPP-standarden, og det er derfor ikke overraskende, at consentmanager er den første udbyder, der tilbyder produktiv brug af IAB GPP.
    Du kan også finde mere om GPP i vores blog .
  • Vigtigt: De fleste databeskyttelseslove kræver også, at webstedsoperatører og appoperatører kan reagere på “browsersignaler”. Et af disse signaler er GPC eller “Global Privacy Control” påkrævet i Californien. Med consentmanager behøver websteder og apps ikke at bekymre sig om held: consentmanager løsningen reagerer automatisk på browsersignaler og implementerer opt-out automatisk.
  • Brug GPP og GPC nu

Hvorfor overholde amerikansk privatlivslovgivning nu?

Beskyttelse af din virksomhed

CCPA, VCDPA, CAPAP etc. træder i kraft fra 2023 og skal implementeres. De føderale statsadvokater kan nu pålægge bøder på grundlag af love – i mange tilfælde er det allerede sket. Tøv ikke længere og gør din hjemmeside eller app kompatibel nu!

Beskyttelse af din indtjening

Annoncevirksomheder vil stole på den nye IAB GPP-standard i 2023. I Europa sælges næsten ingen reklame uden den europæiske standard – i USA går udviklingen i samme retning. Hvis du ikke understøtter IAB GPP-standarden, går du glip af annonceindtægter!

Beskyttelse af dine kunder

Kunderne bliver mere kritiske og stiller i stigende grad spørgsmålstegn ved, hvordan virksomheder håndterer data. Virksomheder, der ikke respekterer deres privatliv, mister troværdighed, kunder og salg. Vis dine kunder, at du virkelig holder af dem!

Betal kun for det du bruger

Vores fleksible prismodel

consentmanager CMP er overkommelig og tilgængelig med en fleksibel model: du betaler kun for det, du bruger!

Basic

0
Permanent gratis for
en hjemmeside
  • 5.000 visninger / måned inkl.
  • GDPR-kompatibel
  • Forlavede designs
  • 1 kravl/uge
  • Support: billetter
  • ekstra Visninger kan reserveres
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP standard
  • A/B test & optimering
  • ekstra brugerkonti

Beginner

19
Månedligt for
et websted eller en app
  • 100.000 visninger / måned inkl.
  • ekstra Visninger:0,1  / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • Brugerdefinerbare designs
  • 3 kravl/dag
  • Support: billetter
  • A/B test & optimering
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP standard
  • ekstra brugerkonti
Meget populær

Standard

49
Månedligt i op til
3 websteder eller apps
  • 1 million visninger/måned inkl.
  • ekstra Visninger:0,05  / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP standard
  • Brugerdefinerbare designs
  • A/B test & optimering
  • 10 kravl/dag
  • Support: Billet og e-mail
  • ekstra brugerkonti

Agency

195
Månedligt i op til
20 websteder eller apps
  • 10 millioner visninger/måned inkl.
  • ekstra Visninger:0,02  / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP standard
  • Brugerdefinerbare designs
  • A/B test & optimering
  • 100 kravl/dag
  • 10 ekstra brugerkonti
  • Support: Billet, e-mail og telefon
  • Personlig kontoansvarlig

Enterprise

På efterspørgsel
Månedspris efter individuel aftale
  • Alle visninger/måned
  • ekstra Visninger:0,02  / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP standard
  • Brugerdefinerbare designs
  • A/B test & optimering
  • Eventuelle kravler/dag
  • enhver tilføjelse. brugerkonti
  • Support: Billet, e-mail og telefon
  • Personlig kontoansvarlig

Dette er de vigtige amerikanske privatlivsnormer

Hvilke databeskyttelseslove er der i USA?

Virksomheder, der er baseret i USA, driver forretning eller leverer tjenester der, eller på anden måde handler med amerikanske borgere, vil sandsynligvis være underlagt en af en række forskellige privatlivslove.

  • I modsætning til i mange andre lande er databeskyttelseslovene i USA reguleret på statsniveau – indtil der er en national databeskyttelseslov. Virksomheder bør derfor kontrollere, om eller hvilke føderale love, der gælder for dem. Konkret kan disse være:
  • CCPA / CPRA – Californien

    CCPA står for California Consumer Privacy Act og blev vedtaget i 2019. Det gælder især i Californien eller i forhold til californiske beboere. “Opdateringen” til CCPA er CPRA eller California Privacy Rights Act. Under CPRA er nogle regler specificeret og strammet.

  • VCDPA—Virginia

    VCDPA står for Virginia Consumer Data Protection Act og henviser til virksomheder, der driver forretning i staten Virginia eller betjener indbyggere i denne stat. VCDPA vil være “effektiv” fra den 1. januar 2023 – dvs. den skal være implementeret af virksomheder senest den dato.

  • CPA—Colorado

    CPA eller Colorado Privacy Act er privatlivsloven i staten Colorado. Ligesom Virginias VCDPA er denne lov gældende fra den 1. januar 2023 og skal implementeres af virksomheder beliggende i Colorado eller behandler data fra indbyggere i staten. Loven pålægger websteder et krav, den universelle fravalgsmekanisme, som kræver, at websteder giver deres brugere en enkelt fravalgsknap til de marketing- og analysetjenester, som webstedet bruger.

  • UCPA-Utah

    Den amerikanske databeskyttelseslov for staten Utah i det vestlige USA kaldes UCPA eller Utah Consumer Privacy Act. I modsætning til de to førnævnte love træder UCPA først i kraft den 31. december 2023. Denne lov påvirker også alle virksomheder, der behandler en vis mængde data (her 100.000 om året) fra statens borgere.

  • CAPDP—Connecticut

    CAPDP (delvis CTPDP) står for Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy er den føderale databeskyttelseslov i staten Connecticut. Loven træder i kraft den 1. juli 2023 og vil påvirke virksomheder, der er placeret i, driver forretning i eller behandler oplysninger om indbyggere i staten Connecticut.

  • U.S. National Privacy

    Ud over de førnævnte love har forskellige andre stater deres egne love på vej – hvoraf nogle forventes allerede i 2023. Derudover er der forskellige tilgange til privatlivsbestemmelser på landeniveau, der gælder i hele USA.

Ofte stillede spørgsmål

Ikke sikker på, om du har brug for en CMP?

For at hjælpe dig med ting som GDPR, CMP og samtykke har vi samlet de mest almindelige spørgsmål her.

Loven træder i kraft den 1. juli 2023

CAPDP (nogle gange også CTPDP) står for Connecticut Act Concerning Personal Data Privacy.

UCPA træder i kraft den 31. december 2023.

Utah Consumer Privacy Act.

CPA er gældende fra den 1. januar 2023.

Colorado Privacy Act.

VCDPA træder i kraft den 1. januar 2023.

VCDPA står for Virginia Consumer Data Protection Act.

Ja. Den føderale anklager uddeler allerede flittigt bøder. Den hidtil mest fremtrædende sag er Sephora med en bøde på USD 1,2 mio.

Lovene er allerede trådt i kraft.

California Privacy Rights Act

California Consumer Privacy Act

Bemærk venligst, at vi ikke kan yde juridisk rådgivning. Nogle punkter i denne FAQ kan også ændre sig over tid eller blive fortolket anderledes af domstolene. Derfor bør du altid konsultere din advokat!