Cookie Consent Manager for detail/e- handel

Stigningen af mobilapps har øget mængden af data indsamlet fra forbrugere. Dette har rejst bekymringer om privatlivets fred og sikkerhed i detailhandlen. For at kunne tilbyde bedre detailserviceydelser skal virksomheder indsamle og evaluere kundedata på deres hjemmesider. Så hvordan kan forhandlere få deres kunder til at give samtykke til sporing og cookies? Med Consentmanager kan du gøre dette effektivt og i overensstemmelse med lovgivningen til enhver tid.

Consent Solution Retail & E-Commerce

Anbefalet af mange e-handelswebsteder

GDPR Detail: Hvordan får jeg gyldigt samtykke?

  • Du skal sikre dig, at folk forstår, hvad de accepterer, når de giver dig deres personlige oplysninger. Ifølge GDPR skal samtykke være gratis, specifikt, informeret og utvetydigt .

    • Samtykke er gratis , hvis siden også kan bruges af kunden uden analysecookies (logisk set kan teknisk nødvendige cookies ikke fravælges). Consentmanager blokerer automatisk alle cookies uden samtykke . Dette sikrer, at du er på den sikre side.

    • Samtykke er specifikt , hvis individuelle cookies kan tillades, og samtykket ikke behøver at være generelt. Det betyder også, at det konkrete valg til enhver tid skal kunne ændres af brugeren. Med cookie-samtykkebannerne fra Consentmanager er separate samtykker let mulige og administrerbare. Ifølge GDPR har kunder også ret til information og sletning. Det betyder, at du skal kunne finde eller slette individuelle cookies efter anmodning. Overvej alene den tid og arbejdsressourcer, der kræves til dette lovkrav. Consentmanager forenkler og fremskynder denne proces.

    • Samtykke informeres, hvis du instruerer kunden fuldstændigt og gennemsigtigt om de nøjagtige data og deres brug (behandling/videregivelse til tredjepart). Consentmanagers cookiemeddelelser er altid juridisk kompatible og tilgængelige på over 30 sprog.

    • Samtykke er utvetydigt , hvis det er en tilvalgsprocedure, og kunden aktivt udtrykker sin vilje ved at sætte kryds ved mulighederne. Forudvalgte afkrydsningsfelter er ikke tilladt. Consentmanagers cookie-bannere følger den internationale standard TCF 2.0 (Transparency Consent Framework).

  • Mange cookie-bannere er ikke designet til at være lovlige og medfører en høj risiko for advarsler. Hvis du driver en online butik i detailhandlen eller er helt afhængig af din hjemmeside under corona-pandemien, bør du sikre et højt niveau af juridisk og databeskyttelse i e-handel med Consentmanager.

Anbefalet af advokater og databeskyttelsesansvarlige

Hvor kan vi hente dig?

Marketingchefer, CRM-chefer og forhandlere er ofte skeptiske over for dataindsamling på grund af de mange regler i GDPR. Dataindsamlingen skal ske ordentligt, ellers kan det føre til tab af privatlivets fred og dermed bøder. Ikke at indsamle data er ikke en mulighed, fordi marketingkampagner skal skræddersyes til målgrupper.

Detailhandelens udfordringer med samtykkehåndtering

At lære og analysere målgruppen er meget bedre for forhandlere i e-handel end i stationær handel på grund af mængden af data og databehandling. Der kommer og går kunder anonymt uden at efterlade sig spor.

Takket være Google Analytics, cookies & Co. har du et mere omfattende indblik i din online shop og kan derfor opsætte dine kampagner og strategier mere effektivt. Samtidig er kunderne glade for de rigtige produkter eller tilbud. Med personaliserede kampagner, der matcher kundernes præferencer, opnår du langt bedre resultater og kan samtidig bruge din knowhow til lokal handel.

Hele udfordringen ved samtykkestyring ligger i personalisering . Du tilpasser dig dine kunders valg og beder dem vælge, hvordan de vil interagere med dig. Dette sætter dem i kontrol over deres præferencer. Kundecentreret markedsføring er en vigtig del af enhver virksomhed.

En virksomhed skal forstå, hvordan man bruger de rigtige værktøjer til at nå sine mål. En virksomhed skal også vide, hvilken slags information den skal indsamle fra sine kunder.

Skab tillid med samtykkestyring

Behandling af personoplysninger på internettet er et af de mest følsomme emner med hensyn til databeskyttelse i detailhandlen. Vurder derfor ikke reglerne inden for databeskyttelse som et nødvendigt onde, men brug dem som en konkurrencefordel: Vis dine kunder, at du beskytter persondata og understøtter din målgruppes behov fuldt ud. Opbyg tillid.

Dette starter selvfølgelig med overholdelse af GDPR-reglerne om cookie-bannere. Men med Consentmanager kommer du længere: Du designer designet efter dine ønsker og viser dine corporate identity-indstillinger ved første kontakt. Gør cookie-banneret til en del af dit brand. Dette sikrer en anerkendelsesværdi for dit brand.

Endvidere er databehandling kun tilladt med udtrykkeligt samtykke. Kunder kan til enhver tid tilbagekalde dette samtykke. En simpel e-mail er tilstrækkelig til dette. Retten til databehandling består, efter at samtykket er tilbagekaldt. Der kan også anmodes om begrænsning af databehandling.

Takket være den enkle administration af cookie-samtykke kan du behandle kundehenvendelser hurtigt og pålideligt. Selvom samtykket tilbagekaldes for øjeblikket, har du benyttet lejligheden til at gøre et fremragende og professionelt indtryk. Dette er moderne kundeloyalitet.

Giv din kunde kontrol

Databeskyttelse er mere end blot beskyttelse af personlige data. Det handler om at give kunderne kontrol over, hvordan deres data bliver brugt. Sørg for at indsamle brugerfeedback og bruge den til at forbedre dit produkt . Dine brugere bør være tilfredse med dit produkt, og hvis de ikke er det, skal du foretage ændringer for at løse problemet

Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Brugervenlighed og kundetilfredshed takket være Consentmanager

Med Consentmanager forbedrer du kundefeedback og brugeroplevelsen på flere måder. Vi har mange års erfaring i det optimale design, placering osv. af cookie-bannere. A/B-tests med automatiseret optimering og evaluering øger godkendelsesraten og reducerer afvisningsprocenten.

Ligesom du i den fysiske detailhandel kun kan sælge, når kunder går ind af døren og kommer ind i din butik, skal din hjemmeside også indtastes. Med Consentmanager øger du antallet af potentielle kunder, der krydser døren.

Den øgede accept af cookies og det længere ophold giver dig detaljeret indsigt i brugeradfærd på din hjemmeside. På den måde kan du både forbedre din hjemmeside og samle viden om din målgruppes interesser og præferencer.

En bedre kundeoplevelse fører til en højere konverteringsrate, altså mere salg, og sender i kombination med opholdets længde og en lav afvisningsprocent vigtige signaler til søgemaskiner som Google eller Bing. God samtykkehåndtering bliver dermed en del af søgemaskineoptimering (SEO). Den positive oplevelse med din hjemmeside er så mærkbar i stationær handel, da dit brand er forbundet med tillid, brugervenlighed, sikkerhed og tilgængelighed.

Forresten: Consentmanager kan integreres hurtigt og nemt

Ingen ændring i dit butikssystem er nødvendig for at bruge Consentmanager: Vores cookieværktøj er kompatibelt med alle gængse systemer: fra WordPress til Typo3, WooCommerce og Shopware til Drupal, Joomla og mange flere. Consentmanager interagerer også nemt med alle vigtige analyseværktøjer såsom Google Tag Manager, Google Analytics og mange andre.

Ofte stillede spørgsmål

Ikke sikker på, om du har brug for en CMP?

For at hjælpe dig med ting som GDPR, CMP og samtykke har vi samlet de mest almindelige spørgsmål her.

Samtykkestyring er en proces, der hjælper detailhandlere med at forstå, hvad kunderne ønsker af dem, og hvordan de interagerer med dem . Disse oplysninger bruges til at skabe bedre kundeoplevelser, hvilket i sidste ende fører til højere salg.

Cookiesamtykke handler om brugerens samtykke til indstilling og behandling af teknisk unødvendige cookies og personlige data. Kunder kan for eksempel forhindre eller specifikt begrænse sporing fra tredjeparter. En cookie-meddelelse lader brugerne vide præcis, hvad der indsamles, hvordan det behandles og deres rettigheder.

Med Consentmanager er en Consent Management Provider (CMP) har du retssikkerhed med hensyn til Cookie-samtykke og GDPR. Du vil også øge kundetilfredsheden og godkendelsesprocenten. Dette giver dig en dybere indsigt i din målgruppe, giver dig mulighed for at optimere din hjemmeside og dine produkter eller tjenester og opnå bedre konverteringsrater.

Bemærk venligst, at vi ikke kan yde juridisk rådgivning. Nogle punkter i denne FAQ kan også ændre sig over tid eller blive fortolket anderledes af domstolene. Derfor bør du altid konsultere din advokat!