Ret

Nye amerikanske privatlivslove træder i kraft i 2024: Opdater dine USA-specifikke privatlivsindstillinger


Nye regler US 2024

I USA træder nye databeskyttelseslove i kraft i anden halvdel af 2024 – i Florida, Texas, Oregon og Montana . Virksomheder, der opererer i disse stater eller har kunder i disse stater, skal gennemgå deres databeskyttelsespraksis for at sikre overholdelse af de nye databeskyttelseslove.

For at gøre denne proces nemmere for dig, vil vi i denne artikel først forklare, hvor i dit dashboard du kan finde de USA-specifikke databeskyttelsesindstillinger for de love, der allerede er trådt i kraft i de amerikanske stater Colorado, Utah, Connecticut, Californien , Virginia og Washington . I den anden del vil vi se på de nye databeskyttelseslove, der træder i kraft i fremtiden, og de centrale krav, de medfører.

Sådan finder du de amerikanske databeskyttelsesindstillinger i consentmanager CMP-dashboardet

Følg disse enkle trin for at justere dit websteds overholdelsesindstillinger til amerikanske privatlivslove:

  1. Log ind på dit CMP-dashboard på https://app. consentmanager .net .
  2. Naviger til afsnittet “CMP’er”, og vælg “Juridisk”.
  3. Rul ned for at finde afsnittet US Privacy Settings, hvor du finder konfigurationer for følgende:
  • California Consumer Privacy Act (CCPA)
  • Colorado Privacy Act (CPA)
  • Connecticut Act vedrørende beskyttelse af personlige oplysninger (CADPP)
  • Florida Digital Bill of Rights (FDBR)
  • Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA)
  • Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA)
  • Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA)
  • Utah Consumer Privacy Act (UCPA)
  • Virginia Consumer Data Protection Act (VCDPA)
  • Washington My Health My Data Act (WADA)

Så nemt er det! Klik nu blot på den amerikanske lov, du vil aktivere.

Avancerede muligheder med Layer Logic til dit cookiebanner

Ud over at overholde amerikanske regler, tilbyder vores CMP-dashboard dig også avancerede muligheder. Det er her Layer Logic kommer ind i billedet, som bestemmer, hvordan dit banner vises for hver enkelt besøgende, når de besøger din hjemmeside første gang.

Her er de fem Layer Logic-indstillinger, du kan vælge fra dashboardet:

  1. Bed om opt-in (vis meddelelse): Denne indstilling beder aktivt besøgende om at give deres samtykke, før ikke-essentielle cookies bruges.
  2. Tillad opt-in (ingen meddelelse): Dette betyder, at selvom brugere har mulighed for at fravælge ikke-essentielle cookies, vil de ikke blive underrettet om denne mulighed via en pop-up eller et banner, når de første gang besøger hjemmesiden.
  3. Bed om at fravælge (vis meddelelse): Denne mulighed informerer den besøgende om brugen af ​​cookies og giver dem mulighed for at afvise dem.
  4. Tillad opt-out (ingen meddelelse): Selvom brugere har mulighed for at afvise ikke-essentielle cookies, bliver de ikke eksplicit informeret om denne mulighed gennem en proaktiv pop-up eller banner, når de første gang besøger hjemmesiden.
  5. Tillad ikke opt-in eller opt-out: Bemærk, at der ikke vises et banner her. Dette bruges typisk til hjemmesider, der kun bruger nødvendige cookies, som er nødvendige for at hjemmesiden kan fungere.
Layer Logic consentmanager dashboard

Hvad er fordelene ved Layer Logic for din virksomhed?

Hver amerikansk stat har sine egne specifikke krav, nogle strengere end andre, og som kan afvige fra hinanden. Dette gør det så meget desto vigtigere, at du har mulighed for at tilpasse din laglogik til at imødekomme både din virksomheds specifikke lovkrav og forretningspræferencer. I overensstemmelse med reglerne om beskyttelse af personlige oplysninger kan du også udføre A/B-tests for at bestemme de mest effektive indstillinger, der vil blive accepteret af dine forskellige amerikanske publikummer. Ved at administrere disse indstillinger smart kan du forbedre dine strategier for indsamling af samtykke og i sidste ende maksimere dine samtykkeprocenter.

USA’s privatlivslovgivning, der træder i kraft i 2024

Følgende databeskyttelseslove træder i kraft i 2024. Hvis din virksomhed opererer i en af ​​de anførte stater, eller hvis dine kunder er placeret der, bør du være forberedt på yderligere databeskyttelseskrav:

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) – Gælder 1. juli 2024

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) blev underskrevet i lov den 6. juni 2023 og træder i kraft den 1. juli 2024. Loven gælder primært for store virksomheder med en årlig bruttoomsætning på mere end 1 milliard USD, med visse tærskler gældende for virksomheder, der er stærkt involveret i digital annoncering eller drift af store digitale platforme. FDBR giver brede opt-out-rettigheder til dataindsamling gennem stemme- og ansigtsgenkendelsesteknologier, sætter strenge grænser for indsamling af overvågningsdata uden aktiv brugersamtykke og kræver klare meddelelser om salg af følsomme og biometriske data . Derudover giver loven en særlig beskyttelse af børns data og forbyder med visse undtagelser myndigheder at moderere indhold på sociale medier.

Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA) – Gælder 1. juli 2024

TDPSA etablerer lignende rammer som GDPR for virksomheder, der opererer i Texas eller leverer tjenester til beboere i Texas. Loven kræver klare databeskyttelsesmeddelelser og databeskyttelseskonsekvensvurderinger for højrisikobehandlingsaktiviteter . Forbrugerne tildeles også stærke rettigheder, såsom: B. ret til information, rettelse og sletning af dine data samt ret til at gøre indsigelse mod overførsel af data og målrettet annoncering. TDPSA foreskriver især strenge retningslinjer for håndtering af anonymiserede og pseudonymiserede data for at sikre, at selv oplysninger, der ikke er direkte identificerbare, håndteres omhyggeligt. Texas Attorney General er eneansvarlig for at håndhæve loven.

Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA) – gældende 1. juli 2024

OCDPA gælder for virksomheder, der opererer i Oregon eller handler med indbyggere i Oregon. Loven gælder også for almennyttige organisationer og sætter visse tærskler for dataansvarlige og databehandlere. Det fremhæver behovet for omfattende fortrolighedsmeddelelser og risikovurderinger for aktiviteter, der udgør en væsentlig trussel mod forbrugernes privatliv. OCDPA giver forbrugerne ret til at få adgang til, rette og slette deres oplysninger og til at fravælge salg af personlige oplysninger og målrettet annoncering. Der kræves udtrykkeligt samtykke til behandling af følsomme data. Derudover er anonymiserede data undtaget fra beskyttelsen af ​​personoplysninger i henhold til denne lov. Håndhævelse varetages af Oregon Attorney General, som kan pålægge civile sanktioner for overtrædelser.

Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA) – Gælder 1. oktober 2024

MTCDPA gælder for virksomheder, der gør forretninger med indbyggere i delstaten Montana eller driver forretning i Montana. MTCDPA fastsætter tærskler baseret på mængden af ​​behandlede personlige data og indtægterne fra salget af disse data. Loven giver forbrugere ret til at få adgang til, ændre og slette deres data, samt fravælge salg eller brug af deres data til profilering og målrettet annoncering. Dataansvarlige er forpligtet til at begrænse dataindsamlingen, sikre de indsamlede data og samtidig sikre gennemsigtigheden af ​​deres databeskyttelsespraksis. Databehandlere har til opgave at støtte dataansvarlige i at opfylde disse krav.

Hver af disse love vil tvinge virksomheder til at gennemgå og potentielt revidere deres nuværende privatlivspraksis. Efterhånden som de respektive deadlines nærmer sig, kan consentmanager -brugere til enhver tid få adgang til deres dashboards for at aktivere overholdelse af følgende love.

Registrer din hjemmeside nu og vær klar, når nye databeskyttelseslove træder i kraft.


flere kommentarer

EDPB opinion on pay or consent model
Ny, Ret

EDPB ‘s nylige beslutning om “Samtykke eller betal”-modeller til onlineplatforme

Tilsynsmyndighederne i Holland, Norge og Tyskland (Hamburg) har bedt European Data Protection Board ( EDPB ) om en udtalelse om, hvorvidt store onlineplatforme kan bruge “samtykke eller betale”-modeller til adfærdsbaseret annoncering baseret på et gyldigt og frivilligt grundlag. brugerens samtykke. Baggrunden var Metas introduktion af en abonnementsmodel i oktober 2023, hvor brugerne har mulighed for […]
Generel, Ny

consentmanager Tool Spotlight: Integrationsmuligheder i CMP-dashboardet

I denne måneds Tool Spotlight ser vi nærmere på de integrationsfunktioner, du finder i dit consentmanager CMP-dashboard. Disse er resultatet af et udvidet udviklingsarbejde mellem consentmanager og de tilhørende værktøjer, hvilket betyder, at vi kan tilbyde vores brugere muligheden for at aktivere integrationen med et enkelt klik direkte i deres CMP dashboard. De seneste muligheder […]