Generel, Ny

consentmanager Tool Spotlight: Integrationsmuligheder i CMP-dashboardet


I denne måneds Tool Spotlight ser vi nærmere på de integrationsfunktioner, du finder i dit consentmanager CMP-dashboard. Disse er resultatet af et udvidet udviklingsarbejde mellem consentmanager og de tilhørende værktøjer, hvilket betyder, at vi kan tilbyde vores brugere muligheden for at aktivere integrationen med et enkelt klik direkte i deres CMP dashboard.

De seneste muligheder omfatter integrationen af Google Consent Mode v2, den nye Transparency Layer-mulighed for Digital Services Act og andre integrationsmuligheder såsom IAB TCF 2.2. Vores platform understøtter dog en række værktøjer og platforme, som ikke er nævnt i dette indlæg. For at se alle understøttede værktøjer og platforme, følg venligst dette link:
consentmanager understøttede platforme og værktøjer

→ Detaljerede instruktioner til integration af consentmanager med forskellige content management systemer (CMS), e-handelsplatforme, tag management software og app integrationer kan findes her:
Integration via CMS eller butikssystem
Integration via tag management software
Integration i din app

Vi vil også introducere dig til avancerede tilpasningsmuligheder, der giver dig mulighed for at forfine privatlivsindstillingerne for dit websted.

Hvor du kan finde integrationsområdet

For at få adgang til integrationsområdet skal du først gå til dit CMP-dashboard. Når du er logget ind på din konto, skal du navigere til menuen ‘CMP’er’, som er placeret i venstre side af dit dashboard. Derfra skal du vælge “Integrationer”, og du vil finde en omfattende liste over konfigurerbare muligheder.

Vi tilbyder følgende integrationer med forskellige værktøjer til Consent Mode :

  • Adobe
  • ettracker
  • Facebook Meta
  • Giosg
  • Google samtykketilstand v2
  • Google begrænsede annoncer
  • Hubspot sporing
  • Matomo sporing
  • Piwik sporing
  • Klaversporing
  • Shopify-samtykke

Med et enkelt klik aktiverer du konfigurationen, så hvert værktøj behandler brugerdata i henhold til de præferencer, som dine besøgende på din hjemmeside har angivet via dit cookie-banner eller cookie-besked. Dette sikrer, at dit websted administrerer og ændrer funktionerne i tredjepartstjenester, så de matcher dine brugeres specifikke samtykkepræferencer.

Integration med IAB TCF v2.2

For udgivere og annoncører i Den Europæiske Union (EU) og på verdensplan er Transparency and Consent Framework (TCF) fra Interactive Advertising Bureau (IAB) en vigtig ramme for effektivt at placere personligt tilpasset annoncering i overensstemmelse med brugerens samtykke og dermed sikre deres kilder til indkomst. Rammen opdateres løbende af Transparency & Consent Framework (TCF) Steering Group. Du kan følge de vigtigste ændringer her .

Med vores Consent Management Platform (CMP) kan du aktivere den seneste version af IAB TCF 2.2 med blot et enkelt klik i integrationssektionen på vores dashboard. Derudover kan consentmanager -brugere vælge support til IAB TCF rammen for forskellige regioner, herunder den europæiske region, den canadiske version, den amerikanske version af privatlivets fred og versionerne af Californien, Colorado, Connecticut af Global Privacy Platform (GPP). Virginia og IAB Limited Service Provider Agreement (LSPA).

Flere integrationer

For at opfylde kravene i Digital Services Act (DSA), som du kan lære mere om her , tilbyder vores CMP nu et DSA-gennemsigtighedslag , som du kan aktivere fra dit dashboard.

En anden yderligere integration, der er vigtig i det digitale annoncemiljø, er muligheden for at aktivere AdChoices . AdChoices-ikonet er en del af et selvregulerende program designet til at give brugerne bedre forståelse og kontrol over annoncering skræddersyet til deres onlineadfærd. Ved at klikke på ikonet får brugeren en forklaring på, hvorfor brugeren ser en bestemt annonce og har derefter mulighed for at fravælge denne målrettede annonce. Dette program blev initieret af Digital Advertising Alliance (DAA) primært i USA og Canada. Der er lignende initiativer i Europa som en del af European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA).

Vores omfattende integrationsmuligheder sikrer, at din hjemmeside eller app lever op til de højeste databeskyttelsesstandarder. Tilmeld dig nu gratis og tjek cookies på dit websted med vores websteds cookie-crawler !


flere kommentarer

EDPB opinion on pay or consent model
Ny, Ret

EDPB ‘s nylige beslutning om “Samtykke eller betal”-modeller til onlineplatforme

Tilsynsmyndighederne i Holland, Norge og Tyskland (Hamburg) har bedt European Data Protection Board ( EDPB ) om en udtalelse om, hvorvidt store onlineplatforme kan bruge “samtykke eller betale”-modeller til adfærdsbaseret annoncering baseret på et gyldigt og frivilligt grundlag. brugerens samtykke. Baggrunden var Metas introduktion af en abonnementsmodel i oktober 2023, hvor brugerne har mulighed for […]
New regulations US 2024
Ret

Nye amerikanske privatlivslove træder i kraft i 2024: Opdater dine USA-specifikke privatlivsindstillinger

I USA træder nye databeskyttelseslove i kraft i anden halvdel af 2024 – i Florida, Texas, Oregon og Montana . Virksomheder, der opererer i disse stater eller har kunder i disse stater, skal gennemgå deres databeskyttelsespraksis for at sikre overholdelse af de nye databeskyttelseslove. For at gøre denne proces nemmere for dig, vil vi i […]